Diferenţele de până la 10% dintre preţurile din magazine şi cele de pe site-uri, ca şi comoditatea achiziţiei, îi încurajează pe tot mai mulţi cumpărători să apeleze la comerţul electronic.
În România, comportamentul cumpărătorilor arată mai mult o reţinere faţă de comerţul online, însă creşterea acestui sector este superioară ţărilor din regiune, reiese din studiile de piaţă prezentate ieri de conducerea retailerului online eMAG.
„Aproape jumătate (47%) din români se informează de pe internet despre produse şi preţuri, dar în următoarea etapă 63% din ei merg şi cumpără tot din magazinele clasice şi doar 36% cumpără acele produse în varianta online. Asta în timp ce 96% din cei care se informează în magazine ajung să şi cumpere offline şi doar 4% se informează din magazin şi apoi cumpără online“, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMAG.
În prezent, 76% din populaţia de 16-55 de ani este conectată la internet (acasă, la serviciu sau oriunde altundeva), dar numai un sfert din acest segment (27%) cumpără online.
Pondere peste media UE
Chiar şi în aceste condiţii, sau poate tocmai din cauză că românii sunt încă reticenţi la achiziţiile electronice, piaţa are un potenţial de creştere spectaculos. „Din perspectiva retailului online stăm mai bine decât multe alte ţări. Dacă media pieţei europene este de 16,8% în ceea ce priveşte comerţul electronic pe acest segment, anul trecut, în România, 20,3% din vânzările de produse electronice, electrocasnice şi IT au venit din online“, a spus Stanciu.
Anul trecut, la eMAG, cea mai mare comandă a fost de 33.000 de euro, fiind realizată de o persoană fizică, iar cel mai scump produs comandat a fost o imprimantă de format mare (plotter) de 18.000 de euro. „Cea mai dificilă comandă de livrat a fost o combină şi un televizor în localitatea Mila 23 din Delta Dunării, iar cea mai îndep