Ponderea investitorilor care se orientează spre staţiunile montane este mai mare, întrucât potenţialul turistic al acestora poate fi exploatat pe tot parcursul anului Oricine este
Ponderea investitorilor care se orientează spre staţiunile montane este mai mare, întrucât potenţialul turistic al acestora poate fi exploatat pe tot parcursul anului
Oricine este interesat de achiziţia unei case de vacanţă se vede pus în faţa unei decizii majore. El trebuie să hotărască unde anume să cumpere o proprietate astfel încât suma plătită să-i aducă un profit maxim. În fapt, dilema investitorului se rezumă la aflarea răspunsului la întrebarea ce ar trebui să aleagă: litoralul sau zona de munte?
Deşi este lipsit de îndoială că, pentru un cumpărător care ştie ce face, ambele variante se pot dovedi cât se poate de favorabile, o diferenţă există totuşi între cele două. "Dacă judecăm în termeni de sezonalitate turistică, investiţia într-o casă la munte este mult mai profitabilă, pentru că muntele este destinaţie de vacanţă tot timpul anului", consideră Violeta Lungu, director executiv Euroest Marketing & Advertising.
Revânzarea - soluţia ptimă pe termen scurt
"Având în vedere că sezonul estival pe litoral durează doar patru luni, ponderea cumpărătorilor care se orientează spre o locuinţă de vacanţă este mai mare în cazul locaţiilor montane, ce pot fi exploatate tot timpul anului", notează şi specialiştii Coldwell Banker.
În ceea ce priveşte modul cel mai facil de a obţine profit, Andreea Preda, Residential Broker în cadrul Colliers International, este de părere că revânzarea apartamentelor este soluţia optimă pe termen scurt. În cazul proiectelor rezidenţiale noi, atât de la munte, cât şi de pe litoral, rata de creştere a valorii investiţiei este de circa 30-40% în doi-trei ani, potrivit Violetei Lungu - însă doar în cazul achiziţionării