Concepţia potrivit căreia toate produsele chineze sunt clone occidentale se schimbă, mai ales că Occidentul e cu adevărat interesat de ele. Sursa: REUTERS
Specialiştii spun că, în prezent, atunci când spunem "Made in China" nu o mai spunem în niciun caz în glumă. Deoarece lumea a luat deja în considerare o nouă "ameninţare", strecurată aproape în tot, de la modă, la economie, de la estetică, la design: China. După cum spune o anecdotă, "optimiştii învaţă acum să vorbească chinezeşte, pesimiştii învaţă să folosească un Kalaşnikov".
China are unele dintre cele mai puternice branduri din lume, stăpâne pe piaţă în următorii ani. China nu mai poate fi tratată ca o ţară obişnuită, una dintre dovezi fiind faptul că, începând din acest an, ediţia "The Economist" are un segment special intitulat"China".
Faptul poate ar fi trecut neobservat dacă ar fi fost vorba despre o publicaţie obişnuită, dar e vorba despre un săptămânal britanic conservator ca filosofie economică.
În altă ordine de idei, Angelica Cheung, redactorul-şef al "Vogue China", are o "problemă": "prea multe reclame, care nu mai încap în revista glossy", scrie "The Guardian". "Poate ar trebui să fie două reviste pe viitor", a declarat Cheung.
În China, fiecare ediţie lunară sunt foarte multe reclame, semn al exploziei industriei de fashion de lux.
Tot mai mulţi jucători
Ameninţarea Chinei se simte mai ales în lumea modei. Iar mărcile au motive de bucurie. Magazinelor Louis Vuitton li se alătură cele ale Loewe şi Balmain. Burberry intenţionează să se extindă de la 57 la 100 de magazine în decurs de cinci ani, Hermes a lansat chiar propriul sub-brand cu specific chinez, Shang Xia.
Compania de consultanţă în management McKinsey anticipează că, pe măsură ce şi clasa de mijloc va prinde gustul mărcilor, în decurs de patru ani China va