După ce au dominat ani la rând serviciile de întreţinere a drumurilor pe timp de iarnă, „regii asfaltului“ s-au retras din cursă. Mai multe judeţe cu risc maxim de înzăpezire sunt, deocamdată, descoperite în faţa viscolului.
Deszăpezirea drumurilor naţionale şi autostrăzilor, deşi este un serviciu bine plătit de către compania care le administrează (CNADNR), pare să nu mai fie o afacere de interes pentru vestiţii „regi ai asfaltului“.
În anii trecuţi, firmele abonate la diversele contracte de întreţinere a drumurilor, cum ar fi UMB Spedition (controlată de Dorinel Umbrărescu), Pa&Co Internaţional (Costel Căşuneanu) sau Euroconstruct Trading (Dan Besciu) câştigau şi contractele de deszăpezire, încât la un moment dat au fost suspectate inclusiv că ar forma un cartel.
Acum, pentru iarna care bate la uşă, acestea nici măcar nu s-au mai prezentat la licitaţii. Cu toate că statul a organizat mai multe astfel de apeluri, iar ofertele financiare sunt la fel de generoase ca acum doi-trei ani, de pe lista candidaţilor au dispărut subit „regii asfaltului“.
În locul lor au apărut diverse firme locale mai mici sau – şi mai interesant – nu s-a prezentat nimeni, ca şi cum n-ar mai exista deţinători de utilaje specifice. Şi asta se întâmplă în judeţe în care riscul de înzăpezire este maxim, cum ar fi Vrancea, Harghita sau Bacău.
Vrancea: patru licitaţii, niciun candidat
În ultimele două ierni, judeţul Vrancea s-a confruntat cu cele mai mari căderi de zăpadă din ultimele şase decenii, fapt pentru care, depăşite de situaţie, autorităţile au solicitat instituirea stării de urgenţă.
Prognoze despre cât de grea o să fie iarna 2013-2014 nu au apărut, însă ceea ce se ştie la ora actuală este faptul că drumurile naţionale din judeţul Vrancea sunt complet descoperite în faţa ninsorilor. Asta pentru că nicio firmă din România care dispun