Consilierii locali din Timişoara trebuie să decidă astăzi dacă aprobă sau nu un contract de asociere, pe 10 ani, între o firmă de publicitate şi Primăria Timişoara, obiectul contractului fiind închirierea unui număr de peste 200 de spaţii publicitare din oraş.
Potrivit proiectului de hotărâre, administraţia locală va pune la dispoziţia firmei SC News Outdoor România SRL 150 de spaţii publicitare în staţiile de transport în comun şi alte 55 de spaţii în care se vor putea amenaja panouri publicitare de mari dimensiuni. În plus, în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, Primăria Timişoara se angajează să elibereze autorizaţiile de construcţie.
În schimb, firma se obligă să pună la dispoziţia municipalităţii „întreaga sa ex pe ri en ţă în domeniul publicităţii” şi va achita taxele de avizare, taxa de publicitate (3% din valoarea contractului) şi impozitul pe teren, dar numai în cazul celor 55 de panouri de mari dimensiuni. Acelaşi contract conţine şi o clauză ce ridică semne de întrebare: firma va plăti Primăriei Timişoara 40% din veniturile obţinute din exploatarea spaţiilor respective, dar abia după cinci ani.
„Contractul a fost negociat de reprezentanţii firmei şi executivul primăriei. Nouă ni se pare în regulă, pentru că firma va amplasa panourile publicitare în locuri unde nimeni nu se înghesuie şi se va ocupa de întreţinerea lor”, spune Valentin Moldovan, şeful grupului de consilieri locali PNŢCD.
Firmă abonată la spaţii publice
Compania News Outdoor România SRL a intrat pe piaţa publicităţii din Timişoara în anul 2000, când a încheiat, fără licitaţie, un contract pe opt ani cu consiliul local pentru amenajarea a 100 de spaţii publicitare în staţiile RATT. De anul trecut, compania a încercat de mai multe ori să reînnoiască parteneriatul cu Primăria Timişoara. De fiecare dată, consiliul loc