Liderul de sindicat cere sprijinul autorităților pentru a stopa jaful
Combinatul de celuloză și hârtie CELROM din Severin este vândut bucată cu bucată. Luni va începe demontarea căii ferate uzinale
Liderul sindicaliştilor de la Combinatul de Celuloză și Hârtie CELROM din Drobeta Turnu Severin, Gheorghe Talianu, a solicitat sprijinul autorităţilor judeţului să se implice în stoparea jafului de la cea mai mare fabrică cu acest profil din Europa. Combinatul a intrat în insolvenţă în luna iunie 2009 la solicitarea unei bănci care avea recuperat o linie de credit. Cu acordul celor patru lichidatori judiciari desemnați la combinat, s-a vândut o parte din fierul vechi pentru a se achita preavizele salariaților trimiși în șomaj. Foștii salariați de aici nu se împacă însă cu ideea că s-a închis Celrom și că fabrica lor se vinde acum la bucată. O firmă din Vâlcea va începe de luni, 25 ianuarie, demontarea căii ferate. Este doar începutul.
“Mai bine să-mi ia gâtul decât să-i las să ia calea ferată”
„O firmă din Vâlcea, Remaniu SRL, în contul unei datorii pe care o avea de recuperat de la CELROM de nici 5 miliarde de lei vechi, a obținut o hotărâre judecătorească definitivă în virtutea căreia va ridica 18 kilometri de cale ferată uzinală și o locomotivă funcțională. Nu înțeleg cum s-a putut da o astfel de hotărâre pentru că nu s-a făcut niciun fel de evaluare. În plus, cred că această firmă ar fi trebuit să obțină un acord din partea Ministerului Transportului. Este jaf la drumul mare, numai locomotiva valorează sute de milioane de lei, iar din valorificarea acesteia și a căii ferate această firmă va obține de șapte ori mai mult. Luni mă duc împreună cu alți salariați și mă pun pe calea ferată. Mai bine să-mi ia gâtul decât să-i las să ia calea ferată”, ne-a declarat Gheorghe Talianu.
Acționarul majoritar este AVAS
Înglobat în dato