Mobilitatea asigurată utilizatorului, dar şi preţurile tot mai scăzute au scos laptopurile din categoria produselor de lux. Astfel, vânzările acestor produse au crescut considerabil în primele Mobilitatea asigurată utilizatorului, dar şi preţurile tot mai scăzute au scos laptopurile din categoria produselor de lux. Astfel, vânzările acestor produse au crescut considerabil în primele opt luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut.
şi asta în vreme ce pe partea de desktopuri s-a înregistrat o evoluţie constantă în ceea ce priveşte cantitatea şi uşor descrescătoare în cifrele de afaceri ale marilor retaileri de produse IT din România.
"Raportat la perioada similară a anului trecut, pe partea de desktop (PC-urile clasice - n. red.) se înregistrează o evoluţie constantă în cantitate şi uşor descrescătoare în cifra de afaceri, ca urmare a preţurilor unitare în continuă scădere", spune Andreea Mihai, marketing manager al Carrefour.
În ceea ce priveşte familia de produse "notebook" (laptopuri), situaţia este total diferită la nivelul retailerului: în cifra de afaceri, creşterea este de 25% faţă de anul 2005 (pentru perioada ianuarie-august), iar la nivel de cantitate vândută, avansul este cu adevărat spectaculos: peste 70%.
O situaţie similară s-a conturat şi în businessul Altex.
"Vânzările de laptopuri au crescut, în timp ce desktopurile s-au menţinut pe aceeaşi linie", a precizat, pentru Adevărul, Dan Ostahie, preşedintele companiei.
Si Flamingo raportează un trend constant de creştere a ponderii laptopurilor din volumul total al vânzărilor. Astfel, acestea au reprezentat aproximativ 10-15% din volumul total în 2005, cumulează, în momentul de faţă, 15-20% şi vor tinde să ajungă la 40-50% în următorii trei ani, precizează Dan Topală, preşedintele Flamingo Distribution. În termeni comparativi, compania a înregistrat c