Unul dintre cele mai importante proiecte edilitare ale municipalităţii buzoiene, construirea unei şosele de centură pe latura estică a oraşului, rămâne în continuare doar pe hârtie. Asta, pentru că proiectantul angajat de autorităţi nu reuşeşte să obţină avizul Apelor Române, instituţie căreia nu îi convine varianta ca noua arteră rutieră să treacă pe sub podul de cale ferată de la Vadu Paşii.
În 2008, pentru a duce la îndeplinire proiectul de amenajare a Centurii de Est, primăria a angajat o societate din Bucureşti să se ocupe atât de documentaţie cât şi de organizarea şantierului. Firma a realizat rapid studiul de trafic, un studiu geotehnic, analizele hidrologice, precum şi documentaţia pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor.
Primii au răspuns favorabil Poliţia Rutieră, Regionala CFR, Comisia Zonală de Monumente Istorice, Drumurile Naţionale, Electrica şi Romtelecom. Cursa pentru obţinerea tuturor acordurilor s-a împotmolit, însă, la finele anului trecut, prin refuzul Direcţiei Apelor Române de a aviza proiectul.
„Ei propun ca centura să treacă pe sub arcada podului de la Vadu Paşii, iar această variantă nu este bună. Este prea aproape de râu şi prezintă riscul de a fi inundată. Ridicarea unui dig de protecţie ar feri şoseaua de o eventuală inundaţie, însă ar acumula apa din precipitaţii. Varianta traversării aeriene a podului ar fi mai costisitoare şi greu de realizat, din cauza reţelei de înaltă tensiune a căii ferate. A apărut, mai nou, varianta subtraversării podului, dar la o distanţă mai mare de albia râului, care e mai bună”, ne-a declarat Dumitru Iosif, purtător de cuvânt al Direcţiei Apelor Române Buzău – Ialomiţa.
Jumătate din şoseaua de centură se amenajează pe vechiul drum de pe digul râului Buzău, dintre podurile Mărăcineni şi Vadu Paşii, iar cealaltă jumătate, de aproximativ 2 kilometri lugime, pe drumul comunal 15,