Spoturile pentru Unirea şi Bergenbier sunt cele mai admirate de clienţii publicitari. După trei ani de întrerupere, studiul privind calitatea serviciilor publicitare a fost reluat. Zenith este firma cu cea mai mare notorietate dintre agenţiile de media. Studiul AdMarket 2008 reprezintă o oglindă pentru agenţiile de publicitate. Cercetarea sintetizează opiniile celor mai mari clienţi publicitari despre agenţiile de publicitate şi media din România.
Actuala ediţie, realizată sub patronajul Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR), a fost lansată după trei ani de absenţă. În viziunea clienţilor, cele mai bune campanii de publicitate făcute în România, în ultimii trei ani, au fost pentru brandurile Unirea, Bergenbier, Click Net şi Cosmote.
Întrebaţi care sunt campaniile realizate la nivel internaţional sau în România, care le-a plăcut, aceştia au răspuns: Orange, Vodafone, Bergenbier sau Sprite.
Clienţii ţin cont, mai ales, de strategia media
Anul acesta, a fost introdusă, în premieră, şi o secţiune adresată industriei de media. Agenţiile de media cu cea mai mare notorietate sunt: Zenith Media, MindShare, Media Investment, Starcom şi Universal McCann. În evaluarea firmelor de media, clienţii ţin cont, în special, de calitatea strategiei de media, negocierea tarifelor publicitare, planningul şi strategia de cumpărare.
Cercetarea a fost făcută de compania D&D Research şi a costat, potrivit lui Dan Petre, Managing Partner D&D Research, 14.800 de euro.
În cadrul studiului au fost realizate interviuri cu 247 de persoane de la 180 de companii care fac parte din top 500 cei mai importanţi investitori în publicitate.
Cele mai creative campanii româneşti
Campania Procente
Unirea 8,1%
Bergenbier 6,1%
ClickNet