După ce s-a fript cu Oltchimul, statul nu va mai acorda acces persoanelor fizice la privatizări. CFR Marfă va fi licitată după modelul BCR, în care datele nepublice ale companiei vor fi arătate doar investitorilor calificaţi.
Apariţia unui proiect de strategie pentru privatizarea CFR Marfă, în contextul în care consultantul Deloitte a propus direct lichidarea companiei, dar şi pe fondul scandalului Oltchim, a pus pe foc sindicatele din domeniul feroviar.
Reprezentanţii salariaţilor au cerut ieri, într-o dezbatere publică pe tema vânzării companiei, ca într-o primă fază statul să păstreze pachetul de control şi abia în faza a doua, după ce investitorul îşi va fi dovedit buna-credinţă, să poată obţine, cu prioritate, majoritatea sau chiar totalitatea acţiunilor.
În replică, oficialii Ministerului Transporturilor au precizat că statul va vinde chiar de la început pachetul de 100% deţinut la CFR Marfă, însă condiţiile de calificare a ofertanţilor vor fi mult mai drastice decât la Oltchim, astfel încât, cel puţin persoanele fizice să nu mai aibă acces la privatizare. Pe scurt, va fi organizată o cameră de date, în care situaţia CFR Marfă va fi prezentată doar investitorilor calificaţi, iar persoanele fizice nu vor mai putea candida în nume propriu.
Cu cine trebuie să se asocieze DD
Va putea Dan Diaconescu să participe şi la privatizarea CFR Marfă, aşa cum a anunţat în repetate rânduri? „Va putea în măsura în care se va asocia într-un consorţiu, care va putea demonstra ministerului că îndeplineşte criteriile de precalificare cu privire la experienţă, la capacităţi financiare, la capabilitate operaţională. Numai aşa", a declarat Cristina Militaru, şef Serviciu Privatizare în cadrul Ministerului Transporturilor.
Ea a afirmat că va fi nevoie de o firmă din domeniu sau fonduri de investiţii care, la rândul lor, să fie asociate cu persoa