Ideea campaniei a fost una nouă şi originală: brandurile participante şi-au scurtat spoturile publicitare cu o secundă, iar contravaloarea acesteia a fost donată Fundaţiei Mihai Neşu.
Săptămîna trecută, oraşul sloven Portoroz a găzduit, ca în fiecare an, Golden Drum International Advertising Festival. Agenţia Leo Burnett & Target a fost răsplătită cu primit premiul suprem la categoria "W Innovative Campaigns". Campania pentru care agenţia din România a cules aceşti lauri se numeşte "Secundă-viaţă", în traducere liberă strîngerea de fonduri pentru Fundaţia Mihai Neşu, demarată la iniţiativa Gazetei Sporturilor.
Conceptul campaniei "Secundă-viaţă" se diferenţiază de celelalte strîngeri de fonduri prin mecanismul găsit şi dezvoltat de Leo Burnett & Target. Cîteva branduri au acceptat să-şi scurteze spoturile publicitare cu o secundă, iar contravaloarea acestei secunde preţioase a fost donată în conturile Fundaţiei Mihai Neşu.
"Am spus de la început că vreau să fac ceva serios şi mă ţin de cuvînt. Banii vor fi direcţionaţi în primul rînd către copii români cu handicap ca să tindă către o viaţă cît e posibil normală, aşa cum eu văd în Olanda", spunea Mihai Neşu la începutul campaniei.
Pînă acum, spoturile brandurilor Gazeta Sporturilor, Axa Asigurări au fost scurtate cu o secundă şi marcate cu logo-ul campaniei "Secundă-viaţă", iar lista companiilor care intenţionează să se alăture campaniei se poate mări din această toamnă.
Pentru copiii bolnavi
Mihai Neşu a decis să înfiinţeze fundaţia care îi poartă numele după ce, pe 10 mai 2011, a avut la un antrenament de-al echipei sale, FC Utrecht, accidentul care l-a lăsat paralizat de la gît în jos. Şi-a dorit să ajute şi proiectul său umanitar îi vizează pe copiii cu handicap din România. În prezent, Neşu se află în California, unde urmează un program de recuperare.
"Secundă-viaţă" va sc