Piaţa de profil a Capitalei numără mai puţin de 300 de unităţi. Peste două milioane de locuitori şi mai puţin de 300 de cafenele mereu aglomerate. Aceasta este realitatea de pe piaţa de profil a Capitalei. Încă un capitol la care Bucureştiul este lăsat în urmă de celelalte capitale europene, unde media este de o cafenea pentru maximum 2.000 de locuitori.
Chiar şi în acest context, valoarea pieţei cafenelelor bucureştene a fost anul trecut de aproximativ 160 de milioane de euro.
Venituri în scădere cu 30%
Însă, criza şi interzicerea fumatului în spaţiile publice nedelimitate corespunzător vor avea efecte dezolante pentru piaţă, care va scădea în 2009 cu aproximativ 15%, potrivit lui Sebi Vasilescu, preşedintele diviziei Sebra, din cadrul grupului RTC, deţinut de Radu Octavian.
“Vânzările cafenelelor bucureştene din primele săptămâni ale anului în curs au scăzut, în medie, cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2007”, a spus Vasilescu.
Luna ianuarie este cunoscută în rândul operatorilor ca una dintre cele mai slabe din punct de vedere al veniturilor înregistrate. În prezent, în niciuna din cele trei unităţi Cup&Cino de pe piaţa locală nu se fumează, dar în câteva săpătămâni vor fi deschise şi astfel de cafenele.
Până la sfârşitul anului Cup&Cino va opera cel puţin 11 unităţi pe piaţa locală. Nu mai puţin de trei vor fi pe Bulevardul Magheru din Capitală, dintre care două în incinta manazinului Eva. Fosta locaţie Diverta de la Scala va fi transformată în cea mai mare cafenea din reţea.
În provincie, primele locaţii vor fi deschise la Timişoara, Cluj-Napoca şi Constanţa. În majoritatea locaţiilor Diverta vor funcţiona minishoppuri Cup&Cino operate chiar de librării.
Investiţia necesară extinderii din 2009 va depăşi un milion de euro. Planurile Cup&Cino ar pute