Regretatul Cornel Todea care a condus Gala Hop până anul trecut îi numea pe fideli, mangaloizi . Din vara asta când Gala s-a mutat la Costineşti sub directoratul înnoitor al regizorului Radu Afrim şi am putea vorbi de o frătietate reformată între concurenţi, juriu şi participanţi, cu toţii aderând la un mesaj mai ofensiv menit să impună şi nu să constate, să evidenţieze şi nu să integreze (tânăra generaţie).
De la Mangalia, unde se desfăşura gala, Gala a revenit de altfel la locul de unde a pornit acum mulţi ani.
Cum concurenţii veniţi în număr foarte mare (vreo 200 la preselecţie) şi în formă artistică optimă, pot sugera un moment de bun augur, acest mesaj transmis în cele câteva zile de concurs poate modifica viziunea cu privire la impunerea pe piaţa teatrală a tinerilor actori.
Afrim le-a cerut concurenţilor prin sloganul Galei, să fie spectaculoşi. Iar participanţilor să le întindă o mână de sprijin real. Contracte, proiecte, într-un cuvânt, oportunităţi de manifestare. Pe tineri i-a ajutat în acest sens propunându-le la tema obligatorie să întruchipeze un idol al scenei publice (aici s-au şi departajat, de altfel), aşa încât ne-am delectat cu sosii ale unor vedete internaţionale ca Liza Minelli, Patricia Kaas, Frank Sinatra, Kenedy, Frida Kalo, Chaplin şi câţi alţii, precum şi cu români de notorietatea unor Toma Caragiu sau Margareta Pâslaru.
Tot noul director a dat liber şi la comunicarea dintre membrii juriului şi concurenţi, ba le-a organizat chiar o confruntare directă la lumina zilei. Suficiente motive pentru ca Oana Pellea, preşedinta juriului, actriţă îndrăgită şi respectată de tineri, după cum s-a văzut, să-i acorde un premiu de excelenţă purtând numele tatălui ei, marele actor Amza Pellea omagiat la 30 de ani de la dispariţie. Iubiţi şi admiraţi au fost şi ceilalţi membrii ai juriului, actorii Marius Manole, Ada Milea, Ion Rizea