Registrul Comerţului Cluj percepe o taxă pentru transmiterea informaţiilor pe internet. Unui clujean i-a fost emisă factură fiscală pentru o taxă percepută, culmea, pentru primirea unui e-mail. Pentru suma de 1,8 lei a fost percepută şi TVA.
Vezi aici factura, dar şi răspunsul instituţiei
Un tânăr din Cluj-Napoca a vrut să evite coada la ghişeul Registrului Comerţului, motiv pentru care a apelat la o altă variantă de primire a actelor necesare firmei sale. „Am fost şocat că au făcut factură pentru a trimite informaţii pe e-mail“, a spus tânărul, care a preferat să nu-şi dezvăluie identitatea. Săptămâna trecută, acesta a solicitat actele de care avea nevoie instituţiei fără a se deplasa la ghişeu, aşa cum fac majoritatea persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate şi a descoperit cu stupoare că e taxat pentru câteva clickuri.
Practic, funcţionarul nu are de făcut decât să apese butonul „Send“, iar informaţiile să fie trimise. Taxa nu e mare, de 1,8 lei, se emite factură fiscală pentru încasarea ei şi se percepe şi TVA la valoarea sumei. Astfel, pentru un e-mail la Registrul Comerţului se plăteşte 2,23 lei.
„Eu zic că e stupid. Într-o ţară unde ne lăudăm ca vrem sa automatizam şi să simplificam procedeul de relaţie cu statul, taxa pe trimis de e-mail dovedeşte că încă suntem în epoca de piatră a internetului“, mai spune clujeanul, referindu-se nu neapărat la valoarea taxei, ci la faptul că se emite factură fiscală în cazul unui procedeu atât de simplu, pentru care e nevoie de două click-uri şi completarea unei adrese de e-mail din tastatură. „Urmează taxa per click de mouse şi taxa pe traficul consumat ca să-ţi trimită informaţiile“, se amuză tânărul.
Taxă legală
Perceperea taxei este prevăzută de lege şi a fost hotărâtă de Guvern, potrivit directorului instituţiei, Dorin Deac. „Conform legislaţiei specifice Registrul