Legea avizată de Camera Deputaţilor care spune că orice client nemulţumit de serviciile operatorilor poate renunţa la contract, fără să plătească, este o veste bună pentru consumatori, dar nu la fel de bună pentru companii, care riscă să nu mai aducă oferte promoţionale la telefoanele cu abonamente.
La ora actuală, dacă un client nu este mulţumit de serviciile primite, însă a beneficiat de o ofertă promoţională la încheierea abonamentului, atunci el trebuie să despăgubească operatorul de telefonie mobilă. În urma legii, acest lucru se va schimba. Pe de altă parte, operatorii susţin că această lege ar putea reduce sau chiar provoca dispariţia de pe piaţă a ofertelor de abonamente cu telefone la preţuri reduse sau chiar infime.
Magazinele operatorilor de telefonie mobilă sunt pline de oferte care mai de care mai atractive pentru clienţii hotărâţi să-şi schimbe telefonul mobil cu doar un 1euro sau chiar 1 leu. Totuşi, în ciuda efectului psihologic pe care-l poate crea un preţ atât de mic pentru un telefon mobil, făcând un calcul aproximativ, clientul ajunge să plătească dublu sau chiar triplu pe produsul achiziţionat în decurs de doi ani.
Pe termen lung, deşi în plata abonamentului intră atât telefonul mobil, cât şi minutele naţionale, minutele în reţea sau internetul, oferta nu mai pare deloc la fel de avantajoasă, iar clientul nu-şi poate întrerupe contractul fără să-i plătească operatorului.
Majoritatea telefoanelor la preţuri reduse sunt oferite la pachet cu diverse abonamente încheiate, de cele mai multe ori pe 2 ani. Ceea ce face ca preţul telefonului mobil să se mărească în timp, pierzându-şi valoarea la fel de repede.
Motorola WX395: preţ 0 lei, cu abonament, în doi ani - 215,76 euro
Astfel că, urmărind oferta de pe piaţă, la Vodafone un telefon marca Motorola WX395 nu costă nimic , dar poate fi achizi