Autorităţile braşovene au luat decizia ca etapa a doua a construcţiei Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav să fie scoasă la licitaţie şi atribuită în concesiune, renunţându-se astfel la ideea de a construi obiectivul în regie proprie de către Consiliul Judeţean Braşov, scrie bizbrasov.ro.
Intenţia iniţială a Consiliului Judeţean a fost ca operarea să fie cedată investitorului pentru o perioadă de 25 de ani. „Vom identifica un investitor care să finanţeze, să proiecteze şi să construiască aerogara, dar şi să opereze aeroportul pentru o perioadă pe care o vom stabili în urma negocierilor din cadrul licitaţiei”, ne-a declarat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihai Pascu, citat de bizbrasov.ro
Ţinţa Aeroportului de la Braşov este atingerea unui număr de un milion de călători pe an. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani.
Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică şi-au închiriat deja spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare.
Un imbold pentru turism
Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.
„Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiţia de la Braşov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă. Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie gata. Pista poate fi făcută într-un an“, a declarat Aristotel Căncescu, preşed