Mierea, dulceţurile, sucurile şi siropurile cu adevărat naturale, brânzeturile şi diverse alte alimente produse în regim de certificare ecologică fac furori în târgul specializat în
Mierea, dulceţurile, sucurile şi siropurile cu adevărat naturale, brânzeturile şi diverse alte alimente produse în regim de certificare ecologică fac furori în târgul specializat în agricultură şi industrie alimentară IndAgra, deschis ieri, la Romexpo.
Vizitatorii se opresc miraţi la standurile cu astfel de produse, mulţi dintre ei întâlnind pentru prima oară, fizic, asemenea bunătăţi.
Într-adevăr, statisticile oficiale arată că, pe de-o parte, în România doar 1% din totalul pieţei agroalimentare înseamnă produse ecologice, iar pe de altă parte, acestea sunt trimise, de regulă, la export. Vedete la marile târguri şi expoziţii cu profil agroalimentar, cum e şi IndAgra, aceste produse sunt rar întâlnite pe rafturile magazinelor din România.
Explicaţia vine chiar de la producători: dacă aşezăm un produs ecologic lângă omologul său "comercial", am pierdut clientul din cauza diferenţelor de preţ.
"Un nectar de caise ecologic la 250 ml costă aproximativ trei lei; un suc comercial pe a cărui etichetă scrie că e din caise (deşi are numai aroma acelui fruct) costă un leu", explică reprezentantul unei companii specializate în astfel de produse. El arată că, deocamdată, soluţia aleasă de "ecologici" în concurenţa cu produsele comerciale este promovarea mai mult a calităţilor terapeutice ale alimentelor şi băuturilor naturale.
Piaţa e dominată de… lapte şi miere
Din totalul de 3.836 de operatori (producători, procesatori şi distribuitori) înregistraţi şi certificaţi ca furnizori de produse ecologice, aproape 2.900 provin din sectorul animalier. Cei mai mulţi sunt crescătorii de vaci, care furnizează lapte pentru cinci fabrici certificate ecologic, şi ap