Un buzoian a beneficiat de servicii medicale gratuite pe durata a trei ani, chiar dacă în evidențele Casei de Sănătate apărea ca persoană decedată. Medicul acestuia nu a bănuit nicio clipă, atunci când îl primea în cabinet, că oferă consultații unui mort... în acte. După un control, Casa de Asigurări i-a imputat medicului toată suma cheltuită cu pacientul ”fantomă”.
Cornel Crivăț are 52 de ani și este administrator la un depozit de lemne din oraș. Este diabetic de mulți ani și permanent are nevoie de consultație și medicație, prescrisă cu grijă de medicul de familie. De curând a avut un șoc când a aflat că în evidențele Casei de Asigurări de Sănătate figura ca decedat încă din 2008.
”Mi-a zis doamna doctor că în evidențele casei de asigurări e o greşeală şi apar ca decedat. M-am dus la o funcționară și i-am zis uitați doamnă că trăiesc. S-a uitat în calculator și mi-a zis că a fost o greșeală pe undeva”, spune Cornel Crivăț.
Cornel Crivăț a înviat din morți, în scriptele Casei de Asigurări, abia după ce medicul de familie a depus în decembrie 2011 o contestaţie, în urma căreia a fost operată modificarea.”Iniţial, am primit din partea Casei de Sănătate o impunere, în urma unui control punctual pe calitatea de pensionar de invaliditate și din această listă un pacient mi-a atras atenția, un pacient care figura ca decedat în perioada 2008 – 2011. Casa de Asigurări pe mine m-a plătit pentru acest asigurat timp de trei ani la punctajul maxim care se poate acorda unei persoane. Abia după ce am depus contestaţie a fost schimbată calitatea asiguratului din decedat în salariat”, a declarat medicul Angela Mazdrag.
Chiar şi după modificare, lucrurile nu s-au reglat, deoarece tot a scăpat o nepotrivire. În timp ce Crivăţ era trecut ca salariat în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), baza centrală de date ale asiguraţilor, în evidenţele C