Doi scafandri, colaboratori ai unei firme constănţene care efectuează lucrări subacvatice, sunt daţi disparuţi din seara trecută după ce coborâseră la 40 metri adancime în mare pentru a verifica nava turcească Medy, scufundată în pe 1 septembrie la 5 mile de Tuzla. Cum e furtună pe mare, operaţiunile de căutare nu pot fi reluate nici în această dimineaţă.
Cei doi sunt Cristian Zarafu, fost angajat al Agenţiei Române de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare, acum scafandru independent şi locotenent Constantin Ispas de la ISU Dobrogea care în afara programului colabora cu firma specializată în operaţiuni de ranfluare şi dezeşuare nave.
La solicitarea clubului de asigurări londoneze P&I, firma românească trebuia să inspectezele pereţii şi capacele tancurilor navei Medy unde sunt depozitate 20 tone de combustibil şi să raporteze, în baza celor constatate dacă sunt riscuri de poluare.
Administratorul firmei, Jorj Unciuleanu a închiriat şalupa “Cristal” de la Agenţia Romană de Salvare Vieţi Omenşti pe Mare (ARSVOM) şi împreună cu patru scafandri s-au deplasat la locul naufragiului.
La ora 16,30 au coborat primii doi scafandri, au verificat tancurile şi au filmat nava aflată la 40 metri adâncime. S-au întors la suprafaţă după 20 de minute şi împreună cu restul echipei au urmărit imaginile.
Dupa ora 17,00 s-au scufundat ceilalţi doi scafandri, Zarafu şi Ispas. După aproape 30 de minute când au văzut că cei doi numai revin la suprafaţă, unul dintre scafandri de pe punte a fost trimis să-i caute.
A revenit la scurt timp şi a declarat că la 15-20 metri adâncime a văzut bule de aer, presupunând că cei doi stăteau într-un palier pentru decompresie, aşa cum se obişnuieşte pentru revenirea la suprafaţă.
Scafandrii sunt profesionişti
Acelaşi lucru l-a spus şi celălalt scafandru care a coboarât ulterior. Pentru că marea se montase deja, Jorj Unciulean