În primul trimestru al anului 2012, cantitatea de CO2 emisă de vehiculele produse de Grupul PSA Peugeot Citroën a scăzut cu 2.1 grame în comparaţie cu 2011, grupul devenind lider european în ceea ce priveşte media emisiilor de CO2, cu doar 125,5 grame pe kilometru.
Această scădere cu 2,1 grame validează strategia de mediu a grupului, care este bazată pe trei direcţii complementare:
- Optimizarea motoarelor pe benzină şi diesel cu ardere internaăprin dezvoltarea motoarelor HDi echipate cu filtre de particule (5,7 milioane de vehicule pe şosele până la finalul lui aprilie 2012) şi dezvoltarea în 2012 a unui nou motor pe benzină, cu 3 cilindri, care emite mai puţin de 100 de grame pe kilometru.
- Folosirea tehnologiilor hybrid: prin standardizarea tehnologiei Stop&Start pe toată gama Peugeot şi Citroën (380.000 de vehicule echipate până la sfărşitul lui aprilie 2012) şi lansarea unor noi modele diesel hybrid – printre care şi Citroën DS5 Hybrid4, recent lansat şi în România – cu emisii intre 95 şi 107 grame pe kilometru.
- Comercializarea vehiculelor electrice (Citroën C-Zero a fost lansat în România anul trecut).
Avansurile tehnologice făcute de către grup i-au permis să îşi menţină autoritatea în ceea ce priveşte protecţia mediului. În 2011, PSA Peugeot Citroën s-a clasat pe locul 1 în segmentul vehiculelor care emit mai puţin de 111 grame de CO2 pe kilometru cu o cotă de piaţă de 21,1%. Scăderea emisiilor a continuat în primul trimestru al lui 2012, când cota de piaţă a grupului în acest segment a fost de 20.9%.
Pentru a promova mobilitatea responsabilă, PSA Peugeot Citroën a plasat reducerea emisiilor de CO2 între obiectivele principale ale stategiei sale de inovaţie, oferind vehicule prietenoase cu mediul înconjurător, adaptate oricărei cerinţe. Astfel, o mare parte a bugetului departamentului de cercetare şi dezvoltare a g