În companiile multinaţionale, a deveni „rechin“ este idealul oricărui potenţial director. Spectacolul a fost realizat de Cristian-Theodor Popescu după piesa „Metoda Grönholm“, scrisă de Jordi Galcerán şi ecranizată în „El método“ (2005), de regizorul Marcelo Piñeyro.
O sală de şedinţe a unei firme, pe scena „George Constantin" a Teatrului Nottara. Un spaţiu minimalist, cu o masă de şedinţe cu câteva scaune. Pe masă, sticle de apă şi patru pahare. Un office obişnuit, artificial cât se poate, al zilelor noastre. O scenografie simplă, semnată de Ştefan Caragiu, care a lucrat cu regizorul Cristian-Theodor Popescu şi în „Copiii unui Dumnezeu mai mic" (1997).
Pe uşă, intră rând pe rând Fernando (Adrian Văncică), Enrique (Alexandru Jitea), Carlos (Gabriel Răuţă) şi Mercedes (Cerasela Iosifescu). Mercedes poartă un taior elegant. Bărbaţii sunt în costume şi au serviete. În atmosfera de gheaţă de dinaintea probelor de angajare, candidaţii se tatonează protocolar unul pe celălalt.
Stimuli emoţionali şi inteligenţă creatoare
Spectacolul „Metoda", care a avut de curând premiera la Teatrul Nottara, vorbeşte despre cinismul evaluărilor candidaţilor, în companiile multinaţionale. Cei care vor să fie directori într-o firmă corporatistă se comportă aberant, potrivit aşteptărilor angajatorilor „rechini". Regizorului Cristian-Theodor Popescu i-a venit ideea spectacolului după ce a văzut filmul omonim „Metoda"/ „El método" (2005) a regizorului Marcelo Piñeyro, film realizat, la rândul său, după piesa de teatru „Metoda Grönholm" scrisă de catalanul Jordi Galcerán în 2003. Piesa a fost tradusă în română de Luminiţa Voina-Răuţ.
Cristian-Theodor Popescu, apreciat pentru „Trilogie belgrădeană" sau „Îngeri în America", spectacole de dinainte de 2000, dar şi pentru mai recentele „Femeia din trecut" şi „Opinia publică" realizate după întoarcerea din Canada, spune c