Firma Kantar Media, parte a grupului de comunicare WPP, a câştigat licitaţia de măsurare a audienţelor TV începând cu anul 2012. Compania GfK, cea care măsoară în prezent audienţele pentru piaţa TV din România, contestă procedura prin care a fost selectată Kantar Media, considerându-se neîndreptăţită.
Kantar Media este compania de cercetare care a fost selectată, în urma unei licitaţii, să se ocupe de măsurarea audienţelor TV, în perioada 2012 - 2015. potrivit paginademedia.ro, suma contractului a fost estimată la 10,5 milioane de euro pentru următorii patru ani. Licitaţia a avut loc la sediul CNA, iar din comisie au făcut parte cinci membri CNA, cinci reprezentanţi ai televiziunilor şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate. Reprezentanţii au avut de ales dintre dosarele a patru companii de cercetare: GfK România, Kantar Media, Nielsen Company şi Media Research. GfK România este compania care se va ocupa până la sfârşitul lui 2011. Suma pusă la bătaie de ARMA pentru cei patru ani de măsurători a fost estimată în industria de media la opt - nouă milioane de euro pentru întreaga perioadă.
Ce îi nemulţumeşte pe reprezentanţii GfK?
Compania de cercetare GfK s-a arătat nemulţumită de decizia celor de la ARMA. Într-un comunicat trimis presei ieri, după anunţarea marelui câştigător, reprezentanţii companiei s-au declarat „surprinşi" de decizia ARMA de a schimba furnizorul şi de faptul că Asociaţia nu a purtat nicio discuţie cu GfK.
„Lipsa oricăror discuţii între forul naţional de supervizare şi control al sistemului de măsurare a audienţelor TV şi furnizorul curent al acestui serviciu reprezintă o situaţie unică în oricare dintre ţările membre ale Uniunii Europene. În toate aceste ţări, forul naţional este interesat de acurateţea datelor şi continuitatea serviciului.", a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK România.
În plus