Compania americană a patentat o aplicaţie cu ajutorul căreia va înregistra zgomotul de fond recepţionat de telefonul mobil. Informaţiile astfel obţinute vor fi folosite în scop comercial.
Companiile de publicitate ar putea avea un nou aliat, după ce Google a creat aplicaţia „Reclame bazate pe condiţiile de mediu", cu ajutorul căreia va monitoriza zgomotul din mediul înconjurator în care se află utilizatorul smartphone-urilor.
Astfel, publicitatea va fi împărţită mai uşor, în funcţie de locaţia în care se află persoanele. Factorii externi care vor conta sunt temperatura, umiditatea sau intensitatea luminii, iar publicitatea transmisă pe telefon va fi, astfel, personalizată.
Zgomotul va fi monitorizat
De exemplu, dacă în timpul convorbirii zgomotul ambiental este produs de picăturile de ploaie, atunci sistemul implimentat de Google va transmite publicitate pentru umbrele. Compania care deţine cel mai cunoscut motor de căutare a anunţat că prin acest sistem nu va asculta convorbirile utilizatorilor, ci va fi monitorizat doar zgomotul din mediul înconjurător în care se află posesorul de smartphone.
Potrivit reprezentanţilor Google, gigantul american pregăteşte şi un sistem pe publicitate bazat pe informaţiile provenite din filmuleţele şi fotografiile realizate cu ajutorul telefonului mobil.
Aceştia au explicat că dacă un utilizator va realiza o imagine în care apare zăpadă, publicitatea pe care o va primi pe telefon va fi la produse care au legătură cu iarna, cum ar fi hainele groase, iar dacă fotografia este realizată într-o zonă caldă, vor apărea reclame la aer condiţionat. „Angajaţii noştri vin mereu cu idei noi, iar unele dintre acestea sunt brevetate şi puse în practică", a spus Nate Tylor, purtător de cuvânt al Google.
UE investighează politica de securitate
Criticii noului proiect susţin că Google va folosi da