A dispus cele mai multe controale şi sancţiuni în baza numeroaselor reclamaţii primite de la sucevenii care au apelat la Protecţia Consumatorilor.
Elena Oanea conduce Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava de trei ani. După mai bine de un an de când a preluat funcţia a dus instituţia pe care o conduce pe locul I la nivel naţional, după indicatorii de performanţă impuşi. „Am reuşit în aceşti trei ani să ridicăm comisariatul de pe ultimul loc pe ţară în primele patru. În anul 2009 am ocupat locul I, la fel ca şi în acest an, ultima analiză care ne-a plasat în vârf având loc în octombrie“, spune Elena Oanea.
A dispus mii de controale la firme
Înainte de a fi comisar la CJPC, a lucrat ca economist la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, unde s-a ocupat de salarizarea angajaţilor.
După patru ani s-a mutat la Întreprinderea de Reţele Electrice Suceava. Aici a fost în primii cinci ani analist programator în cadrul Oficiului de Calcul. „Din 1990 am lucrat numai în Rersurse Umane şi am ocupat, succesiv, funcţiile de economist, şef serviciu Resurse Umane şi şef Departament Resurse Umane în cadrul E.ON Moldova“, precizează comisarul-şef.
Din 2007 este şefa CJPC Suceava şi coordonează activitatea a 12 angajaţi, care se ocupă cu preluarea şi cercetarea reclamaţiilor consumatorilor. În aceşti ani a controlat mii de agenţi economici, din domenii precum prestări servicii, comercializare produse alimentare şi nealimentare, dar şi instituţii bancare şi nebancare.
„Cele mai multe controale s-au efectuat în urma numeroaselor reclamaţii la adresa instituţiilor financiare bancare şi nebancare, precum şi a operatorilor economici care execută lucrări de tâmplărie cu geam tip termopan“, a explicat Oanea. Deşi a lucrat toată viaţa în domeniul Resurse Umane, Elena Oanea a studiat numai ştiinţe exact