Serviciile, decorul şi mai ales locaţia hotelurilor au propulsat capitala Marii Britanii în topul celor mai extravagante destinaţii turistice. Se spune că valoarea şi tranzacţiile din industria hotelieră a unei ţări sunt cei mai buni indicatori ai pieţei de real estate de acolo. Chiar dacă piaţa imobiliară este în declin, în marile capitale ale lumii, industria ospitalităţii de lux este în continuare foarte profitabilă. În plină criză de lichidităţi, afacerile hotelierilor îşi continuă cursul firesc şi reuşesc să livreze servicii de milioane de euro în fiecare lună.
Capitala Regatului Unit, Londra, are nu mai puţin de 14 hoteluri în topul celor mai bune destinaţii din lume, potrivit unui clasament întocmit de revista „Forbes“. Aşa cum era de aşteptat, unităţile sunt amplasate central, pe o arie de numai 30 de minute de mers pe jos faţă de simbolul oraşului, Palatul Buckingham.
Luxul abundă în toate aceste hoteluri. Cele mai multe sunt finalizate la începutul secolului trecut, iar aerul regal este omniprezent. Claridge’s, construit în urmă cu 120 de ani, în 1898, este descris ca fiind „centrul Marii Britanii”. Hotelul este amplasat pe Brook Street, Mayfair, la doar câteva minute de cea mai cunoscută arteră de cumpărături din lume, Oxford Street.
Clienţii săi pot ajunge în doar 50 de minute cu maşina la Aeroportul Internaţional Heathrow. Cel mai scump apartament prezidenţial, Brook Penthouse, se poate închiria cu 5.700 de lire pe noapte, fără TVA. Suprafaţa acestuia, 199 de metri pătraţi, este de cinci ori mai mare decât cea a unei garsoniere confort unu din Bucureşti.
Construit în 1906, hotelul Ritz a fost locul preferat al familiei regale pentru ceaiul de după-amiază încă de pe vremea regelui Edward VII. De atunci, Salonul Palm Court a devenit un etalon al luxului britanic. Pentru a degusta specialităţile casei