Până de curând, Facebook avea o problemă pentru că nu reuşea să monetizeze activitatea utilizatorilor pe dispozitivele mobile. A reuşit acest lucru, iar noua problemă o are cu tinerii. Aceştia nu sunt atât de dedicaţi Facebook pe cât ar vrea reprezentanţii reţelei.
Alte aplicaţii şi servicii atrag mai mult atenţia tinerilor decât o poate face Facebook prin produsele sale. Mai mult, Instagram este unul dintre locurile în care aceştia se duc, o reţea socială care, din 2012, este în posesia Facebook, scrie „CNet“. Aceste informaţii au fost prezentate în raportul 10-K pe care compania l-a trimis comisiei Securities and Exchange (SEC) a SUA.
„Credem că unii dintre utilizatorii noştri, mai ales cei tineri, ştiu şi sunt interesaţi de alte produse şi servicii similare, sau care substituie, Facebook“, se arată în raportul companiei. „Spre exemplu, credem că unii dintre utilizatori şi-au redus activitatea pe Facebook în favoarea altor produse şi servicii ca Instagram.“ Sintagma „utilizatori tineri“ nu are o marjă de vârstă, dar cel mai probabil sunt cei până în 25 de ani.
Facebook vine cu aceste concluzii la aproape un an după ce privea altfel lucrurile. „De asemenea, credem că utilizatorii tineri sunt mai interesaţi [decât ceilalţi utilizatori] de web şi dispozitivele mobile, în general, şi de Facebook, în particular“, aceasta e o declaraţie din mai 2012.
La finalul lui 2012, Facebook a cunoscut şi prima creştere a numărului de utilizatori activi prin intermediul dispozitivelor mobile. Din totalul de 1,1 miliarde de utilizatori, de pe un smartphone sau o tabletă au intrat aproxmativ 680 de milioane. Mai mult, strict de pe dispozitivele mobile au intrat 157 de milioane, în creştere cu 30 de milioane faţă de trimestrul al treilea. Pe partea financiară, Facebook a reuşit să adune 1,59 de miliarde de dolari, iar veniturile din publicitatea pe dispozitivil