MAE lucrează, împreună cu STS, pentru crearea unui "call-center" ce va deservi românii din străinătate care se confruntă cu probleme sau care doresc să obţină informaţii, o variantă pilot urmând să fie introdusă la consulatele din Italia şi Spania până la sfârşitul anului 2008.
Secretarul general al MAE, Victor Micula, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că Ministerul de Externe speră ca, până la sfârşitul anului 2008, să introducă un sistem pilot în Italia şi Spania. În cazul în care programul pilot va funcţiona, autorităţile române doresc generalizarea acestuia în următorii doi ani.
Practic, va fi vorba despre un număr de telefon din România, care va putea fi apelat non-stop la un tarif pe care iniţiatorii îl doresc la nivelul unei convorbiri locale. Metoda prin care se va realiza această iniţiativă este deocamdată incertă. Fie va fi vorba despre un contract cu companiile locale de telefonie, diplomaţii români având deja consultări cu operatorii în acest sens, fie va fi instalat un server special în fiecare ambasadă. Compania AT&T a făcut deja o propunere de colaborare la nivel global, dar aceasta este încă în stadiu de intenţie.
Cert este că numărul de telefon, care, pentru a fi apelat cu uşurinţă de pe telefonul mobil ar putea fi format din tastele corespunzătoare numelui "Romania", are ca scop sprijinirea cetăţenilor români, atât a acelora care se află într-o situaţie gravă (accidente, furt etc), cât şi a celor care au nevoie de consultaţii cu privire la acte sau proceduri consulare. Ţara din care va fi dat apelul va putea fi localizată, iar centralistele care vor prelua apelurile vor fi obligate să respecte un protocol similar celui aplicabil în cazul numărului de urgenţă "112".
Cererile vor putea fi transmise şi prin e-mail, iar MAE doreşte de asemenea introducerea unui sistem de "ticketing". Acesta va presupune că datele preluate de la