Din 2012, UEFA va impune drept criteriu de licenţiere pentru cupele europene existenţa la cluburi a unor departamente oficiale pentru legătura cu suporterii
Cluburile vor trebui să numească un ofiţer de legătură cu susţinătorii, să faciliteze comunicarea între suporteri şi conducere, să le atribuie un rol prioritar fanilor în viaţa echipei
Veste bună dinspre UEFA pentru suporterii echipelor româneşti participante în cupele europene. Din sezonul 2012/2013, fiecare club calificat în competiţiile continentale va fi obligat să aibă un departament propriu, dedicat exclusiv relaţiei cu fanii. Şi va trebui să prevadă în organigrama oficială un ofiţer de legătură cu publicul, Supporter Liaison Officer (SLO) în denumirea UEFA. Sectorul respectiv va face parte dintre criteriile obligatorii pentru obţinerea licenţei de participare în Champions League sau Europa League!
Interfaţă între suporteri şi şefii clubului
"Nu există pînă acum în România un astfel de post", explică Viorel Duru, şeful de licenţiere al FRF. "SLO deja funcţionează în cîteva ţări şi sprijină în mod direct dialogul dintre susţinători şi club", punctează pentru GSP directorul de specialitate al UEFA, Sefton Perry. SLO nu va avea doar misiunea de a se ocupa de problemele legate de deplasările suporterilor. Va trebui să fie o interfaţă în legătura dintre fani şi conducere. "Să prezinte credibilitate printre susţinători", întăreşte UEFA.
Cluburile vor trebui practic să aibă un grup asumat de suporteri oficiali, să creeze o bază de date cu identitatea acestora, îndeobşte abonaţi sau deţinători ai unor carduri de membru. Pentru fiecare se vor crea în mod obligatoriu anumite facilităţi: preţuri preferenţiale la bilete, servicii speciale cu ocazia deplasărilor, pachete atractive pentru membrii de familie.
Rol activ pentru susţinători
"Am vre