Noii tâlhari nu mai intră cu pistoalele în bănci pentru a pleca cu sacii plini de bani. Acum intră cu chei potrivite şi pleacă cu banii, iar angajaţii băncilor le zâmbesc politicos.
Numărul clienţilor BCR care susţin că le-au dispărut bunurile şi banii depozitaţi în casete de valori a crescut la 11 după ce alte trei persoane au făcut reclamaţie la Poliţie. Între timp, poliţiştii care investighează furturile susţin că au doi suspecţi. Cei doi sunt clienţi ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut şi ei bunuri în cutiile de valori ale unităţii şi şi-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condiţiile în care aceştia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere. Cei doi ar fi stat în sediul băncii şapte, respectiv 11 minute, mai spun sursele citate.
Clienţi prădaţi de foşti clienţi?
Cum au reuşit însă hoţii să plece cu peste 1,5 milioane de euro, aşa cum au reclamat păgubiţii? Răspunsul pare să stea în încuietorile cutiilor de valori din sediile băncilor. Conform unor surse din rândul anchetatorilor, încuietorile de la casetele de valori nu se schimbă odată cu clienţii. Astfel, după terminarea contractului cu un client, încuietoarea rămâne aceeaşi şi pentru următorul client. În cazul jafului de la BCR Piteşti, poliţiştii iau în calcul că hoţii sunt foşti clienţi ai băncii care au făcut duplicate după cheile pe care le aveau de la casete. După un timp, aceştia au revenit în sediul băncii cu duplicatul cerând să îşi golească propriile cutii de valori, dar de fapt goleau casetele noilor clienţi.
BCR nu neagă, nu confirmă
Reporterii „Adevărul“ au încercat să afle de la reprezentanţii BCR dacă sistemul de închidere al cas