Compania este o miză enormă prin reţeaua uriaşă de agenţii pe care o are. Rămâne de văzut cum va arăta licitaţia pentru privatizarea acesteia Sursa: CODRIN PRISECARU
Transformarea Poştei Române într- un hub regional, recâştigarea cotei de piaţă, este viitorul pe care Ministerul Comunicaţiilor (MCSI) îl întrevede companiei, după privatizare. Graba cu care Guvernul încearcă să vândă compania de stat poate însă bătea la ochi. Săptămâna trecută, MCSI a schimbat strategia de privatizare a Poştei prin intermediul unei hotărâri, fără măcar a trece proiectul prin dezbatere publică.
Ministerul spune că până în martie anul viitor am putea atrage deja investitorii. „În primul trimestru al anului 2013 vrem să demarăm şi să concluzionăm discuţiile cu potenţialii investitori”, au declarat pentru EVZ reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor. Guvernul, grăbit să privatizeze Poşta. Strategia de vânzare a fost aprobată fără dezbatere publică
În formula actuală, statul vrea să vândă pachetul majoritar la compania de stat, dar rămâne de văzut dacă se vor găsi investitori. Până apar cumpărătorii strategici, Poşta face cu ochiul multor investitori mărunţi, prin cele peste 5.000 de unităţi de care dispune şi pe care ar putea pune mâna dacă un eşec al privatizării ar fi urmat de o dizolvare a companiei.
Personalul, redus la jumătate
Privatizarea se va face prin majorare de capital, investitorul strategic fiind ales în cadrul unei licitaţii.
Ca privatizarea să nu devină un eşec, cum a fost Oltchim, ar fi bine ca pentru participarea la licitaţie să fie impuse filtre, cum ar fi solicitarea unor garanţii solide, spun specialiştii. Se pregăteşte un nou caz OLTCHIM? Statul vrea să privatizeze integral Poşta Română
Formula majorării de capital este cea mai bună, a spus pentru EVZ Doru Lionăchescu, managing partner al casei de investiţii Capital Partners. Se