Orice manager îşi doreşte un subaltern fidel, inteligent, onest şi bine pregătit, care poate reprezenta compania în orice situaţie. De multe ori însă, acest tip de salariat este de negăsit.
Într-o perioadă de criză economică prelungită, în care locurile de muncă sunt tot mai puţine, iar concurenţa pe cele existente din ce în ce mai mare, atitudinea angajaţilor s-a modificat.
Astfel, tot mai mulţi salariaţi îşi laudă şefii, pentru a fi siguri că nu vor fi concediaţi, şi în acelaşi timp se străduiesc să fie cei mai buni în ceea ce fac. Valoarea angajatului se raportează însă la opinia despre perfecţiune a angajatorului.
Prima probă pe care trebuie să o treacă un salariat este interviul, iar după vizualizarea CV-ului de către manageri, un impact major îl are aspectul fizic al candidatului.
Grija acordată ţinutei afişate transmite angajatorului semnale despre anumite trăsături ale personalităţii individului şi despre atitudinea pe care o are faţă de jobul în discuţie, afirmă specialiştii din domeniul resurselor umane.
„Imaginea pe care o afişăm interlocutorilor noştri este prima carte de vizită, un element important pentru viziunea pe care ceilalţi şi-o formează despre noi. Imaginea este o componentă a brandului personal, trebuie să denote bun-gust şi seriozitate", spune Diana Voicu, consultant în cadrul AllJobs4All.
O modă: CV-ul mincinos
Potrivit specialiştilor în recrutare, cei mai mulţi români nu sunt oneşti în momentul în care îşi redactează CV-ul, mare partre dintre aceştia neavând capacitatea de a susţine în cadrul interviului acele abilităţi pe care pretind că le au.
Diana Voicu spune că majoritatea candidaţilor pierd locul de muncă deoarece expun un profil profesional interesant, dar dau dovadă de lipsă de sinceritate în relaţia cu potenţialul angajator. Aceasta adaugă că o com