Lucrările Autostrada Arad-Timişoara, pe raza localităţii Giarmata, se desfăşoară ilegal, avertizează reprezentanţii consorţiului FCC-Astaldi, constructorul autostrăzii. La această situaţie s-a ajuns după ce autorităţile nu au expropiat două terenuri nici după doi ani de la începerea lucrărilor. Sursa: Adi Pîclișan
Reprezentanţii consorţiului FCC-Astaldi au informat Prefectura Timiş că traseul viitoarei autostrăzi Arad-Timişoara trece, pe raza localităţii Giarmata, pe două terenuri private, existând riscul ca lucrările să fie oprite oricând.
Constructorul a solicitat rezolvarea situaţei prefectului Mircea Bacală, căruia ministrul transporturilor, Anca Boagiu, i-a cerut luna trecută să supravegheze atent lucrările.
Retrocedări controversate
La această situaţie s-a ajuns după ce, în urmă cu doi ani, Comisia de fond funciar din comuna Giarmata a dispus retrocedarea a două terenuri de 1,5 hectare, primite de la Agenţia Domeniilor Statului, fără să ţină de cont că pe acele terenuri va trece traseul viitoarei autostrăzi.
"Acum, statul trebuie să exproprieze acei cetăţeni care au primit teren tot de la stat", a declarat prefectul Mircea Băcală, adăugând că se vor găsi soluţii cât de curând. Prefectul spune şi că lucrările la autostradă nu sunt oprite, ci continuă şi pe acele parcele, chiar dacă nu există acordul proprietarilor, iar o soluţie ar trebui avansată cel mai târziu săptămâna viitoare, după ce a cerut Comisiei locale de fond funciar să identifice rapid alte parcele pe care să le ofere la schimb proprietarilor celor două loturi.
Cele două parcele au fost retrocedate unei femei care trăieşte în Germania, Magdalena Haywerna, şi unui timişiorean, Ioan Baici.
"Nu am fost convocat niciodată"
În replică, atât primarul din Giarmata, Ion Delvai (PDL), cât şi inginerul Ion Pantea, membru în Comisia