Premierul Victor Ponta a prezentat, marti, in Parlament, strategia nationala pentru constructia de autostrazi pana in 2018. "Unim practic toate regiunile istorice si asiguram iesirile la granitele spre Ungaria, Bulgaria si Republica Moldova", a declarat Ponta. Planurile prezentate de premier indica faptul ca prin fondurile europene nerambursabile alocate coridoarelor centrale europene, guvernul opteaza pentru mai multe tronsoane de autostrada in zone precum Craiova - Calafat sau Bucuresti - Alexandria (fieful vicepremierului Liviu Dragnea), in loc sa completeze si sa finalizeze coridorul prioritar Sibiu - Pitesti, care ar lega Capitala si orasul-port Constanta de autostrazile din UE.
Autostrazi in 20017 - 2013 Foto: Guvernul Romaniei Premierul Ponta, vorbind in fata grupurilor reunite din Parlament, a declarat ca strategia de constructie a autostrazilor are anul 2018 ca orizont posibil de realizare, cand se vor implini " 100 de ani de cand Romania a fost unita, dar nu e unita ca infrastructura". (Consulta alaturi documentul atasat si prezentat de premier in Parlament)
Ponta si-a inceput prezentarea amintind ca in prezent Romania are 500 de kilometri de autostrada si ca 230 de kilometri au fost inaugurati in anii 2012 si 2013, amintind totusi ca acestia au fost inceputi de guvernarile anterioare.
"230 de kilometri au fost inaugurati anul trecut de actualul Guvern, insa erau in lucru Autostrada Bucuresti-Constanta, de pe vremea lui Ceausescu, si Autostrada Bucuresti-Ploiesti, de pe vremea domnului Tariceanu. Deci, doar s-au finalizat niste lucrari, insa important este sa acceleram proiectele deja incepute, sa beneficiem de deblocarea Programului Operational Sectorial de Transport (...) si de asemenea sa implicam parteneri privati in constructia si finantarea autostrazilor", a mai declarat premierul citat de Agerpres. Cu toate acestea