Lipsa reclamelor în prima jumătate a anului a adus prejudicii majore în media din Statele Unite. Încasările din publicitate din SUA au scăzut în prima parte a anului cu 10,3 miliarde de dolari, ajungând la 56,9 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare Nielsen. Nimeni nu se aştepta la rezultate bune ale încasărilor din publicitate în prima jumătate a anului, însă raportul Nielsen, lansat săptămâna trecută, a arătat cât de rea e în realitate situaţia în SUA. Investiţiile publicitare au scăzut cu 15,4% în primele şase luni ale lui 2009 faţă de prima jumătate a anului 2008. Nielsen a anunţat că acesta este cel mai mare declin al pieţei din 2002, când compania a început să calculeze aceste cifre.
Totuşi, Jeff Haley, Chief Executive Officer (CEO) la Biroul de Publicitate Radio, spune că situaţia e chiar mai rea. El spune că scăderea veniturilor din publicitate înregistrată în prima jumătate a lui 2009 şi care a afectat toate tipurile de media reprezintă una dintre cele mai puternice lovituri din ultimii 25 de ani.
Mai mult, Tom Love, vicepreşedinte executiv la ZenithOptimedia, estimează că la sfârşitul acestui an cheltuielile publicitare vor ajunge cu 10,6% sub nivelul celor din 2008, ceea ce ar însemna cel mai abrupt declin din 1980 şi până în prezent.
Televiziunea prin cablu a crescut
Piaţa televiziunilor prin cablu a reuşit să câştige cu 1,5% mai mult din publicitate în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008.
Şi televiziunile prin cablu în limba spaniolă au „urcat“ cu 0,6%. Celelalte 17 canale media măsurate de Nielsen s-au „scufundat“ – de la publicitatea pe internet, care a coborât cu 1%, la suplimentele de duminică ale ziarelor locale, în scădere cu 45,7%. Cifrele Nielsen arată că aceste micşorări au „suflat“ 10,3 miliarde de dolari din investiţiile publicitare d