Toate rebate-urile și bonusurile trebuie să apară pe factură, agențiile de publicitate trebuie să aibă împuternicire de la posturile de televiziune. Sursa: Foto: Vlad Stănescu
In Monitorul Oficial de vineri, 12 aprilie, a aparut o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, in baza careia functioneaza CNA si piata audio-video, anunță HotNews.
Una dintre prevederile ordonantei ce modifică legea audiovizualului a cărei apariție a stârnit la sfârșitul anului trecut nemulțumire atât în rândul pieței de publicitate, cât și în rândul televiziunilor sau cabliștilor, obliga orice agentie de publicitate sa intermedieze cumpararea de spatiu publicitar pe TV doar daca este imputernicita de postul respectiv de televiziune sa o reprezinte.
Prevederi din OUG: "Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate" trebuie "obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul". Obiectul achizitionarii (de spatiu publicitar - n.red.) va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi emisa de radiodifuzor catre beneficiarul final al publicitatii televizate.
Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate.
Intermediarii nu pot să primească altă plată sau contraprestație decât cea ce le este plătită de către beneficiarul final al publicității televizate în vederea remunerării serviciilor prestate și nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.
A fost modificat și articolul 51 în care sunt reglementate procedura și condițiile de eliberare și modificare a licenței audiovizuale, dar și aliniatul 56 în care sunt stabilite condițiile de cedare către un terț a licenței au