Uzina Electroputere din Craiova era cunoscută peste hotare în perioada comunistă pentru locomotivele şi echipamentele electrice realizate de muncitorii olteni. Nicolae Ceauşescu ajungea periodic în Bănie şi vizita fabrica.
Electroputere a fost una dintre cele mai mari fabrici din Oltenia în perioada comunistă şi avea peste 12.000 de angajaţi care executau locomotivele şi echipamentele electrice pe care le vindeau aproape în toată lumea. Imediat după revoluţie, uzina a intrat într-o criză continuă, iar peste 11.000 de oameni şi-au pierdut locul de muncă.
Bani pentru investiţii
Nicolae Ceauşescu a aprobat dezvoltarea uzinei de la Craiova în scopul construirii din anul 1967, a locomotivei electrice tip CoCo, seria 060-EA. Tot în aceaşi perioadă s-au adoptat măsuri pentru producerea de aparataj de înaltă tensiune şi motoare electrice (circa 3.000 de bucăţi pe an) şi realizarea a 360 de locomotive Diesel-electrice tip 060 DA şi 89 de locomotive electrice tip CoCo. La sfîrşitul anului 1969, Electroputere a realizat 150 de locomotive Diesel-electrice şi electrice pe an.
În perioada 1966-1970 au fost făcut investiţii la uzina din Craiova în valoare de 450 de milioane de lei. Până în anul 1989 au fost construite peste 1.400 de locomotive Diesel-electrice şi aproape 1.000 de locomotive electrice.
Electroputere vândută pe bucăţi
Imediat după revoluţie, Electroputere Craiova a început să aibă din ce în ce mai puţine comeni, iar situaţia a devenit una critică. Uzina a fost scoasă la privatizare, iar în anul 2007 grupul Al Arrab din Arabia Saudită a preluat de la stat pachetul majoritar de acţiuni ale Electroputere, pentru suma de 2,3 mil. euro. Omul de afaceri Fatih Taher a promis la vremea respectivă că va face investiţii de câteva zeci de milioane de euro. A promis că o să producă la Craiova lo