În locul unei gestionări performante a resurselor, afacerile se dezvoltă mai mult pe seama creşterii preţurilor la consumator Optimismul din sondajele referitoare la evoluţia afacerilor
În locul unei gestionări performante a resurselor, afacerile se dezvoltă mai mult pe seama creşterii preţurilor la consumator
Optimismul din sondajele referitoare la evoluţia afacerilor are o explicaţie: întreprinzătorii pregătesc scumpirea mărfurilor.
Liderii Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) sunt convinşi că aşteptările optimiste ale întreprinzătorilor se bazează mai mult de majorările de preţuri, din care producătorii vor avea numai de câştigat, decât pe alte formule de dezvoltare.
"Mediul de afaceri este optimist, potrivit sondajelor, şi asta ar fi vestea bună. Dar fiecare vede creşterea cifrei de afaceri pe majorările de preţuri pe care le va face, iar asta este vestea proastă. Mediul de afaceri are aşteptări inflaţioniste", a afirmat preşedintele AOAR, Florin Pogonaru, la sfârşitul săptămânii trecute.
Potrivit liderului AOAR, investitorii străini, precum VoestAlpine, vin încă în România pentru că au percepţia că aici activele şi forţa de muncă sunt ieftine.
Doar "rechinii" scumpesc marfa
"Vom avea şi în România paradigma banilor scumpi şi a activelor scumpe. Suntem pregătiţi pentru asta? E de discutat", a mai spus Pogonaru.
Costel Olteanu, preşedintele Uniunii Patronatelor cu Capital Privat din România (UNPCPR), este de acord că uneori se mai practică şi scumpirile exclusiv pentru creşterea profitului, dar precizează că "astfel de metode sunt specifice rechinilor, nu întreprinzătorilor adevăraţi".
Costel Olteanu ne-a declarat că speculanţii "mizează pe faptul că clienţii lor nu au încotro şi suportă scumpirile chiar şi când acestea sunt nejustificate".
"Este ştiut faptul că o rată a profitului