Le vedem zilnic şi, totuşi, nu înţelegem pe deplin cât de mare este impactul culorilor asupra noastră. Din cele mai vechi timpuri, oamenii s-au folosit de culori pentru a-şi exprima emoţiile şi trăirile, iar în prezent ele au ajuns să ne influenţeze obiceiurile de consum.
V-aţi întrebat vreodată de ce Facebook-ul are culoare albastră? Motivul este unul pe cât de simplu, pe atât de bizat: Mark Zuckerberg, cofondatorul şi preşedintele reţelei, este daltonist, ceea ce înseamnă că albastrul este culoarea pe care el o poate distinge cel mai bine, potrivit „The New Yorker“.
„Albastrul este cea mai bogată culoare pe care o pot vedea“, a spus Zuckerberg.
Chiar dacă în cazul Facebook alegerea culorii nu a implicat cine ştie ce strategie de marketing, există şi exemple despre modul în care culorile ne influenţează deciziile de a cumpăra un anumit produs. Până la urmă, simţul vizual este cea mai dezvoltată capacitate a fiinţelor umane. Este firesc ca 90% din decizia de cumpărare a unui produs să se bazeze pe culoarea acestuia.
Aşadar, cum ne afectează culorile şi care este adevărata ştiinţă din spatele lor?
Nu toţi oamenii conştientizează faptul că fiecare culoare declanşează un anumit mod de gândire. În acest caz, The Logo Company a încercat să decrie culorile şi să evidenţieze de ce anumite companii se asociază cu ele.
Negrul defineşte calităţi precum precizia, credibilitatea, puterea, intensitatea, profesionalismul sau acurateţea, fiind asociat, de cele mai multe ori, cu companii din domenii precum construcţii, modă, financiar, marketing sau industrie.
Verdele sugerează naturaleţea, tinereţea, grija, educaţia, ecologia şi este atribuit medicinei, ştiinţei, guvernelor, turismului sau resurselor umane.
Albastrul inspiră credibilitate, curăţenie, concentrare, profesionalism, putere, fiin