Apetitul românilor pentru o cafea bună, savurată într-o cafenea cu ştaif, nu pare să fi avut de suferit din cauza recesiunii economice, care s-a instalat de luni bune şi în ţara noastră. Sursa: AP Photo
Drept dovadă stă decizia Starbucks Coffee Company şi a partenerului său european, Marinopoulos Group, de a deschide mâine, la Timişoara, cea de-a şaptea cafenea Starbucks din România.
Piaţă în creştere
Potrivit oficialilor companiei, anul acesta vor fi deschise, în diferite ţări, 20 de noi cafenele, una dintre ele fiind în România. Asta pentru că piaţa autohtonă este încă în curs de dezvoltare.
„Piaţa cafenelelor din România este în mod clar caracterizată de un trend ascendent. Are un potenţial remarcabil, este foarte dinamică, extrem de animată şi gata să primească noi jucători şi noi concepte. Ca urmare, suntem încrezători că va continua să crească într-un ritm accelerat. Prin comparaţie cu pieţele europene, piaţa locală a cafenelelor se află încă în curs de dezvoltare. Studiem cu mare atenţie situaţia economică actuală şi suntem conştienţi de implicaţiile acesteia, atât la nivel global, cât şi local. În acelaşi timp, evaluăm foarte atent caracteristicile fiecărei pieţe locale, iar politica noastră este să ne extindem operaţiunile acolo unde clienţii doresc să ne găsească”, explică decizia de a investi într-o nouă cafenea Viorel Stoiean, District Manager al Marinopoulos Coffee Company III.
Cafenea de mall
Cafeneaua Starbucks este amenajată în incinta unui centru comercial din Timişoara şi va fi deschisă zilnic.
Consumatorii vor avea la dispoziţie un meniu complet de băuturi pe bază de cafea: Caffè Latte, Caramel Macchiato, Caffè Mocha. Pe perioada verii, oferta este completată de mai multe tipuri de Frappuccino - băuturi cu gheaţă mărunţită fin -, sucuri de fructe şi ceaiuri