După ce a destituit 24 de manageri afirmând că au salarii prea mari, ministrul Transporturilor a oferit doritorilor 4.800 de lei lunar. Valul de destituiri din Ministerul Transporturilor lasă în urmă zeci de posturi de conducere greu de ocupat de manageri competenţi şi prost plătiţi. Vestea că ministrul Radu Berceanu îi va destitui pe cei 24 de directori ai companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor i-a surprins atât pe cei în cauză, cât şi pe specialiştii în managementul resurselor umane.Este, într-adevăr, spectaculos să dai afară şefii unor societăţi ca Metrorex, CFR, TAROM sau Compania de Autostrăzi, dar motivul invocat de Berceanu i-a dezamăgit pe cei mai mulţi.
“Decizia mea este justificată deoarece aceşti directori au salarii de sute de milioane pe lună, în timp ce ministrul are un salariu puţin peste 40 milioane de lei pe lună”, a spus Berceanu. Altfel spus, nu o eventuală incompetenţă a managerilor în cauză era problema, ci faptul că aceştia ridică salarii mai mari decât ministrul însuşi.
Nu există politici privind salarizarea
Dincolo de controversele astfel create, am încercat să aflăm ce atribuţii are de îndeplinit o persoană care conduce o companie de ordinul miliardelor de euro, cu mii de angajaţi şi bugete anuale de sute de milioane de euro pentru a-şi merita lefurile.
Opiniile specialiştilor converg către ideea că pentru un astfel de post nu e în niciun caz suficientă suma de 4.800 de lei, plafonul maxim de salarizare anunţat de şeful noului Guvern. Adrian Stanciu, consultant în resurse umane, consideră că cea mai mare problemă a acestor companii, ca CFR, Tarom sau Compania Naţională de Autostrăzi, este lipsa unei politici clare de salarizare. “Orice firmă care se respectă face o analiză a postului de manager, apelând la companii specializate.
Experţii ţin cont de crite