Furturile de fier de pe calea ferată au scăzut cu 50% în acest an şi urmează să să reducă şi mai mult în următorii ani ca urmare a controalelor, a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, la emisiunea „După 20 de ani“, de la Pro TV. Ea a mai spus că anul viitor vor fi reabilitaţi peste 200 de kilometri de cale ferată, ceea ce va permite trenurilor de călători să circule cu 160 de kilometri pe oră.
„Din proiectele feroviare pe care le avem în derulare, putem spune că anul viitor vom avea anul viitor gata 224 de kilometri de cale ferată reabilitată. Este vorba de tronsoanele Sighişoara-Simeria şi Radna-Curtici. Astfel, trenurile de marfă vor circula cu 120 de kilometri la oră, iar trenurile de călători – cu 160 de kilometri la oră. Nu ştiu dacă în momentul de faţă circula vreun tren cu 160 de kilometri la oră“, a spus ministrul Transporturilor.
Ramona Mănescu a spus că trenurile nu circulă încă la nivelurile menţionate pentru că există foarte multe furturi, chiar dacă acestea au scăzut cu 50% faţă de anul trecut în urma controalelor. Ea crede că centrele de colectare de fier vechi care acceptă piese de cale ferată ar trebui sancţionate întrucât acestea sunt la fel de vinovate ca şi cei care fură.
"Sunt foarte multe proiecte care mi-aş dori să intre în istorie, dar cel mai important este Coridorul Dunăre-Main Rhin. Avem alocate 750 de milioane de euro pentru acest proiect. vem în plan refacerea porturilor, refacerea centrelor logistice. Putem spune că venim cu portul până în Bucureşti. Punem de pe Dunăre pe feroviar şi invers“, a mai spus Mănescu.
Mănescu a mai spus că, anul viitor, Ministerul Transporturilor va cheltui din fonduri europene aproximativ 650 de milioane de euro.