Cu o lună şi jumătate înantea startului la ediţia din 2013 a Raliului Sibiului, etapa a 7-a din Campionatul European de Raliuri, organizatorul a prezentat traseul oficial pe care vor concura piloţi de top din întreaga lume. Raliul Sibiului, cel mai important eveniment auto din România, are 14 probe speciale, dintre care 8 distincte, cu o lungime de 228 kilometri.
În 2013, Raliul Sibiului România va avea un traseu similar cu cel din sezonul trecut când a făcut parte din Intercontinental Rally Challenge, una din diferenţe fiind creşterea procentajului de asfalt la aproximativ 20 % din lungimea totală a traseului. În plus, în programul raliului a fost introdusă şi speciala Sadu care este 100% pe asfalt. „Mai avem asfalt pe fosta specială Călugăru inclusă acum în proba Santa Max şi încă 2,5 kilometri pe speciala Gatu Berbecului chiar la start. În rest, probele sunt aproape în aceeaşi configuraţie ca anul trecut”, a spus Sorin Itu, organizatorul raliului.
Special Gâtu Berbecului e mai lungă!
În afara porţiunii de asfalt de la startul probei, speciala Gâtu Berbecului are acum 32 de kilometri fiind mai lungă decât anul trecut. O altă schimbare faţă de 2012 este şi că super-speciala are acum 3,8 kilometri fiind parcursă de două ori. „Super-speciala este una din probele care atrage mult public şi de aceea am decis ca ea să fie parcursă de două ori. Desigur, vom face toate eforturile necesare pentru a evita ridicarea prafului. Mai sunt câteva mici modificări ale traseului, dar în mare am păstrat formula de anul trecut care a fost una extrem de spectaculoasă. Toate probele au intrat în reabilitare şi suprafaţa va fi mult mai bună decât la ediţiile anterioare, aceasta fiind şi una dintre solicitările celor de la Eurosport", a adăugat promotorul Campionatului European de Raliuri.
7 probe speciale în prima zi de cursă
@N_P