Cele mai multe poduri sunt făcute pentru a transporta oameni sau vehicule dintr-un loc în altul. Dar unde mai este distracţia în toată această treabă? Astfel, mai mulţi arhitecţi şi ingineri şi-au lăsat imaginaţia să zburde atunci când au construit câteva poduri care au ajuns să fie unice, amuzante şi uimitoare.
O veche cale ferată din Wuppertal, Germania surprinde trecătorii cu dedesubturile sale care arată precum un proiect Lego supradimensionat. Aceasta este munca unui artist de stradă cunoscut sub numele de Megx.
Tianjin Eye, Tianjin, China
Când un pod nu este un pod cu adevărat? Atunci când este o roată de carusel! Tianjin Eye este un pod ce are o înălţime de 120 de metri şi face posibilă trecerea peste râul Haihe din nordul Chinei. Terminat în 2007, caruselul cuprinde 48 de capsule pentru pasageri, fiecare având o capacitate de opt persoane. O singură rotaţie durează jumătate de oră, creând o deviere perfectă pentru navetiştii prinşi în traficul de pe pod.
Podul Prieteniei, Nantan, Japonia
În mod normal, un pod reprezintă distanţa cea mai scurtă dintre două puncte, dar Podul Prieteniei nu este unul obişnuit. Localizat în frumoasa staţiune Yoshi Springs, chiar în afara oraşului Kyoto, podul este de fapt un cerc cu diametrul de 80 de metri. Construcţia sa a fost gândită de arhitecţii japonezi Norihiko Dan şi Asociaţii, iar scopul său este de a se integra în liniştea contemplativă a staţiunii.
Falkirk Wheel, Falkirk, Scoţia
În trecut, 11 ecluze ridicau navele mici de la un nivel mai scăzut al apei, din canalul Union, la porţiunea cu apă mai mare,a canalelor Clyde şi Forth. Atunci când întregul mecanism a fost demontat, în 1933, legătura de tranport a fost ruptă. În încercarea de a reconecta cele două canale, British Waterways a construit în 2002 Falkirk Wheel, o invenţie ciudată ce permite navelor să na