Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a solicitat ieri declanşarea procedurilor legale privind începerea urmăririi penale împotriva fostului ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, pentru infracţiunea de trafic de influenţă în formă accentuată.
Drept urmare, Silaghi şi-a retras candidatura pentru un nou portofoliu la Transporturi, iar PNL a anunţat că va face o altă nominalizare.
USL nu-şi permitea să insiste cu nominalizarea lui Ovidiu Silaghi. O decizie mai veche a Curţii Constituţionale îi permite preşedintelui Traian Băsescu să respingă, o singură dată, un candidat la un portofoliu ministerial. La sfârşitul lunii iulie, preşedintele a amânat instalarea liberalului, prelungind interimatul lui Victor Ponta în fruntea Ministerului Transporturilor. ”Nu mă grăbesc. Pot să ajung la situaţia la care să spun «rău cu rău, dar mai rău fără rău». Aş putea să primesc o nominalizare pe care nu o mai pot refuza şi care să fie mai proastă”, preciza, în urmă cu o lună, şeful statului.
Certitudinea că Traian Băsescu nu va semna instalarea lui Silaghi a fost singurul motiv pentru care actuala putere nu a mers mai departe. Teama de reacţia Bruxelles-ului nu a contat. Comisia Europeană şi alte instituţii comunitare le-au atras atenţia USL-iştilor, în repetate rânduri, să nu mai promoveze în funcţii publice politicieni cu probleme de integritate. ”Cele 11 porunci ale lui Barroso”, din vara lui 2012, stau mărturie în acest sens.
Dar, cum vara nu-i ca iarna, în decembrie 2012, Victor Ponta şi Crin Antonescu au instalat în fruntea Ministerului Transporturilor un politician trimis în judecată (un stadiu mult mai avansat decât începerea urmăririi penale), pe Relu Fenechiu. Desigur, ca să mai dreagă busuiocul în relaţia cu oficialii europeni, premierul nu i-a mai acceptat în guvern pe Eduard Hellvig, Dan Mihalache şi... Ovidiu Silaghi, din cauza problemelor pe care