Trezirea „leului francez” odată cu lansarea Peugeot RCZ i-a stimulat şi pe nemţii de la Audi să înoiască legendarul TT, dar şi pe francezii de la Renault să iasă cu un coupé denumit Wind.
Concurenţa aprigă resimţită şi în segmentul coupé-urilor aduce în primăvara acestui an modele noi. Odată cu RCZ, Peugeot face un pas important în dezvoltarea unor vehicule performante şi totodată ecologice.
Peugeot RCZ
Cu modelul RCZ, Peugeot marchează un nou capitol în istoria „Leului" francez. Stilul său expresiv şi inovator, interiorul luxos, motoarele eficiente şi ecologice, dar şi bucuria de a conduce se combină într-un proiect care promite să fie mai interesant decât oricând, susţin oficialii mărcii. Eliberat de constrângeri şi atras de creativitate, Peugeot face un pas îndrăzneţ şi introduce noi standarde de „life&style". RCZ va apărea pe piaţă în vara acestui an, deocamdată în variantele cu motorizările pe benzină de 1.600 cmc THP (în două versiuni de putere) şi un diesel supraalimentat, de 2.000 cmc.
Motorul de 1.600 cmc şi 200 CP BVM6, în patru cilindri cu o capacitate de 1.598 cmc, combină toate cele mai recente tehnologii pentru reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2: turbocompresor twin-scroll, pentru performanţă şi răspuns instantaneu la viteze foarte mici, injecţie directă de benzină şi variaţia deschiderii supapelor (tehnologie VTi).
Propulsorul realizează o sinteză între performanţele remarcabile (240 Nm la 1.400 rpm şi 115 kW la 5.800 rot/min şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde) şi consumul de carburant (6,9 litri/100 km şi 159 g / km de CO2, cu o cutie de viteze manuală). Acesta va fi disponibil din vara anului 2010 şi va fi cuplat la o nouă cutie cu şase trepte de viteze, automată, secvenţială. Motorul diesel de 1.997 cmc dezvoltă o putere maximă de 120 kW la 3.750 rpm şi un cuplu maxim de 340 Nm, de