Majoritatea dealerilor auto care asigură şi service au solicitat Registrului Auto Român (RAR), în ultimul an, extinderea autorizaţiei de reparaţii şi la alte mărci decât cele pe care le livreză pe piaţă, pentru a acoperi din pierderile cumulate pe segmentul vânzărilor.
"Pierderile avute cu scăderea pieţei auto i-a determinat peaproape toţi dealerii care asigură şi servicii post vânzare săceară, în ultimul an, extinderea autorizaţiei de intervenţie şiasupra altor mărci", a declarat pentru MEDIAFAX directorul executival departamentului de Certificare Sisteme de Management din cadrulRegistrului Auto Român (RAR), Claudiu Ştefănescu.
Dealerii spun că solicitarea de extindere a dreptului deintervenţie şi pe alte mărci este o măsură firească, dat fiind căactivitatea de service a devenit principala sursă de venit pentruindustria auto.
"În contextul economic actual, activitatea post vânzarereprezintă 80% din veniturile unei reprezentanţe auto. Este normalsă ne orientăm după mişcările din piaţă", a precizat pentruMEDIAFAX Nicolae Sorescu, directorul general al dealerului autoRădăcini Motors, companie aflată pe lista solicitanţilor.
La rândul lor, reprezentanţii Ţiriac Holdings spun că tendinţaclienţilor de a investi întreţinerea autovehiculului a determinatcompania să îşi adapteze afacerile after sales.
"Extinderea activităţii de service şi către alte mărci decâtcele din portofoliul Ţiriac Holdings reprezintă o decizie fireascăde business pentru reţeaua noastră de dealeri. Această decizievizează creşterea cifrei de afaceri a grupului şi creşterea coteide piaţă pe care o deţinem pe segmentul serviciilor post vânzare",a explicat directorul de comunicare al Ţiriac Holdings, CristinaMunteanu.
Pe lista dealerilor care au solicitat extindereaautorizaţiei figurează şi parteneri din din reţeaua AutoItalia şiPorsche.