Surpriză de proporţii în cazul privatizării CFR Marfă: după ce autorităţile se lăudau săptămâna trecută că cei trei investitori sunt „serioşi”, Ministerul Transporturilor a anunţat că niciunul dintre aceştia nu s-a calificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de vânzare a operatorului feroviar, iar procedura va fi reluată de la capăt.
"Ministerul Transporturilor vă informează că, în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ, Comisia de Privatizare instituită la nivelul Ministerului Transporturilor a hotărât respingerea celor trei potenţiali ofertanţi şi reluarea procedurii, conform prevederilor legale", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Documentaţia de participare fusese depusă de către americanii de la OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Licitaţia ar fi trebuit să pornească de la 180 de milioane de euro pentru un pachet de 51% din acţiuni. Ieri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei scurte a investitorilor precalificaţi să participe în continuare la procesul de privatizare al companiei.
Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013.
Procedură-blitzkrieg
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, vrea să reia procedura, dar astfel încât să nu depăşească termenul de 20 iunie, asumat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI). Privatizarea CFR Marfă este condiţie în acordul cu instituţiile financiare internaţionale.
"La fiecare ofertant lipsea câte ceva. Facem toate diligenţele pentru o nouă procedură. Dorinţa mea este să nu ieşim din termenul final (20 iunie - n.r.)",