În primul an "fără ţigări", firmele de outdoor au avut cifre de afaceri cumulate de 52 milioane de euro, cu 28% mai mari decât în anul precedent Spre deosebire de alte ţări, în
În primul an "fără ţigări", firmele de outdoor au avut cifre de afaceri cumulate de 52 milioane de euro, cu 28% mai mari decât în anul precedent
Spre deosebire de alte ţări, în România panotajul este "ruda săracă" a publicităţii din cauza absenţei legislaţiei şi a instrumentelor de măsurare a audienţei.
Clienţii publicitari stau cu ochii mai mult pe tv decât pe panouri. În ciuda acestei "poziţii", în anul 2007, piaţa de outdoor a crescut cu 28%, potrivit raportului "Media Fact Book 2008", realizat de Initiative Media.
Cele 17 agenţii monitorizate de "Adevărul" au înregistrat anul trecut o cifră cumulată de afaceri de 52,1 milioane de euro. În anul 2007, piaţa panotajului a cunoscut fenomenul de concentrare, aşa încât numărul de tranzacţii a sporit. Affichage România a cumpărat firmele de panotaj Amco şi Amco Advertising din Braşov. Prin această tranzacţie, numărul de "feţe publicitare" ale companiei Affichage a crescut la 3.500 (cu cele 1.000 deţinute de Amco).
Grupul american de panotaj Clear Channel Outdoor a făcut un "pas mic" în România prin preluarea, în mai multe tranşe, a firmei Klass Advertising, care deţinea peste 700 de feţe publicitare. Cifra de afaceri a Clear Channel România s-a ridicat la 4,7 milioane de euro.
Liderul clasamentului firmelor de panotaj este, de departe, Euromedia, parte a grupului austriac Epa!, cu o cifră de afaceri de 15,8 milioane de euro. Compania are aproximativ 10.000 de feţe publicitare în 60 de oraşe. Din grupul Epa! mai face parte un alt jucător local, Beta Cons, care a avut, în 2007, o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro şi deţine aproximativ 1.000 de feţe.
Cele două companii ale grupului gestionează d