TENDINŢĂ. Reţelele de socializare au devenit o şansă atunci când vine vorba despre reunirea familiei şi a prietenilor de peste hotare în momentele festive. Sursa: Shuterstock
Adrian este un tânăr de 30 de ani, angajat al unei companii multinaţionale din Capitală, care s-a blindat cu toată aparatura necesară înainte de a pleca la munte, în Vatra Dornei, pentru a petrece Sărbătorile. „Iau laptopul cu mine, ca să pun poze pe Facebook pentru prieteni”, spunea el în timp ce îşi făcea bagajele pentru vacanţă.
Nu a mai scris şi nici nu a mai primit atâtea SMS-uri cu urări ca până acum. În schimb, în pauzele dintre mesele bogate sau petrecerile cu grupul de prieteni, a tot postat pe Facebook sau pe Twitter poze cu bradul împodobit, cu bucatele tradiţionale sau cu peisaje de iarnă.
Pe de altă parte, verişoara lui, Raluca, se declara „răpusă” de scris felicitări, cumpărat şi împachetat cadouri, dar era fericită că cei doi copii ai săi, unul de 1 an şi celălalt de 4, au văzut, în sfârşit, câţiva centimetri de zăpadă adevărată în Lancaster, nu doar în desene animate. Apoi a aflat, în timp real, de la Andreea, că vremea era perfectă în Sudan, „caldă, dar nu fierbinte”, iar de la Luana că e o atmosferă de saună în Tenerife, cu 38 de grade Celsius şi ploaie cu găleata.
Mirela, aflată în excursie la New York, l-a ţinut la curent cu vizitele la obiectivele turistice şi a depus mărturie că în Chinatown e plin de chinezării. Tot cu laptopul în faţă, Adrian a recomandat câteva piese „de sezon” şi s-a distrat ci tind noua reţetă a lui Emanuel: un „cocktail antimahmureală”.
Mai în glumă, mai în serios, în anturajul al lui Adrian circulă frecvent dictonul „Dacă nu eşti pe Facebook, nu exişti”. A fost „argumentul suprem” folosit de iniţiaţi, pentru „a racola” adepţi ai reţelei de socializare. Aşa că, în decursul acestui an, g