Atribuirea unor contracte pentru bunuri şi servicii unor firme falimentare, nereguli în situaţia contabilă, menţinerea în bilanţ a unor credite care fuseseră deja achitate de către clienţi, probleme la evaluarea bunurilor proprii şi virarea la buget, în mod eronat, a unor sume de bani, sunt doar câteva din neregulile găsite de Curtea de Conturi (CC) în activitatea băncii de stat CEC Bank, şi trecute în raportul pe 2010.
Una dintre abaterile sesizate în cadrul băncii se referă la atribuirea de contracte unor firme falimentare. În acest sens, raportul CC consemnează la capitolul nereguli:
"- nesolicitarea, în unele cazuri, de către Bancă, participanţilor la licitaţii, a unor
documente prevăzute de norma internă privind achiziţia de bunuri şi servicii.
În cazul unei licitaţii, Banca nu a solicitat prezentarea, de către societatea
participantă, a Certificatului Constatator de la Registrul Comerţului, aşa cum
prevede Norma internă-NS28/2008-2010 privind achiziţia de bunuri şi
servicii. Ulterior, la doar o lună de la încheierea contractului, firma a iniţiat
procedura de declanşare a falimentului, Banca aflându-se, la data
controlului, în procedură de negociere cu firma în cauză, privind sumele ce
urmează a fi restituite/plătite între cele două societăţi".
Totodată, raportul consemnează "efectuarea, în unele cazuri, a unor achiziţii suplimentare celor prevăzute în contractele iniţiale, fără încheierea unor acte adiţionale".
Nereguli cu creditele achitate în avans
Curtea de Conturi semnalează totodată "înregistrarea incorectă, în evidenţa contabilă, a unei operaţiuni de rambursare anticipată a unui credit şi a accesoriilor aferente, abatere constatată la Sucursala Zalău".
Astfel, se menţionează în raport, suma depusă la bancă de un client, în vederea
rambursării antic